Monday, July 20, 2009

Rooman tuliaiset...


Kun tuossa eilen niin innoissani Italiasta kerroin, pääsi ihan unohtumaan Rooman tuliaiset....:) Todellakin kuten jo aikaisemmin mainitsin, Rooma on kaupunki joka tarjoaa jokaiselle matkailijalle jotain mielenkiintoista ja kauppojakin sieltä löytyy suhteellisen paljon, vaikka ei ole kuitenkaan verrattavissa Milanoon.

Olen jo pitkään miettinyt gladiaattori-sandaalien ostoa, mutta en jostain syystä löytänyt paria, joka miellyttäisi minua kaikinpuolin. Mallejahan kyllä löytyy joka materiaalista ja joka eri väristä, mutta sitä istuvaa ei vaan löytynyt etsinnöistä huolimatta.

Neljä päivää Roomassa kulunut ja matka lentokenttää kohti alkaa, kun huomaan pienen kenkäliikkeen oikealla puolella tietä...ja siltä seisomalta hyökkään liikkeen sisälle mielessä viimeinen toivo. Siellä ne koristaa, korkeimman hyllyn päällä, ei auta muuta kuin kakistaa parasta Italiaa peliin ja kysyä myyjää ojentamaan kengät minulle. Eikä turhaan tullut vaivauduttua, rakkaustarina alkoi heti sillä sovittamalla! :)
(vaikkei sandaaleja löytynytkään, henkeen sopivat korkkarit on aina even better!!!)




Kengät on sellainen juttu juurtuneena minun päähän, jotka minun pitää löytää aina uusi pari jokaiselta Italian reissulta. En tiedä onko se harhaluuloa, mutta jotenkin Italialaiset kengät vaan sopivat jalkaa kuin jämpti.
Kengät on tietenkin vain yksi pikku juttu mitä ostelen Italian reissuillani...tällä kertaa lähti mukaan myös tällaiset kivat kesä-shortsit. (Ei sillä, että niitä oisin tarvinnut, mutta kun lämpömittari viimeisenä päivänä ylsi +35 ja jäljellä oli vain farkut, olihan sitä pakko uhrautua taas shoppailuun...).




Unohtamatta aina niitä 'tärkeimpiä' tuliaisia...Italialaista ruokaa!!! Olen aina pitänyt hyvin paljon kokkailusta ja leipomisesta ja nyt olen hullaantunut italialaiseen ruokaan. En ole koskaan aikaisemmin edes ymmärtänyt pastan monikäyttöä ja kun olen nyt päässyt pastan maailmaan (kiitos Italialaisen kämppikseni), teen mitä ihmeellisempiä pastakastikekokeiluja ja mamma kuinka hyviä niistä tuleekaan. Kokkailuistani kuullaan varmasti usein tässä blogissa. Alla kuvaa osasta tuliaisista, viinipullot kerkesi kadota jo lasinkeräykseen...;)





Buon Appetito!!!



No comments:

Post a Comment